Obsah článku

O autorovi

pszprofil
Rozvíjíme pro vás portál každý den. Přidejte se k nám a pomozte ostatním zlepšit se.

Poznej své zdraví

E-BOOK

ebook

Získejte náš e-book cviků na břicho úplně zdarma

Stačí, že budete odebírat naše novinky. E-book vám okamžitě zašleme na e-mail.

Další články

Jak může vypadat vaše ranní rutina?

Ranní rutina - brzké vstávání
Obsah článku

Rána jsou pro řadu lidí učiněnou noční můrou, a pokud den špatně začal, často se v tomto duchu nese i celý zbytek dne. Ranní rutina je opravdu klíčem k produktivnímu zbytku dne. Zpočátku to bude chtít trochu úsilí a práce, ale věřte, že následné ovoce stojí za to. Přečtěte si pár tipů, jak by mohla vypadat i vaše ranní rutina.

Vstávejte brzy

Je více než jasné, že ranní rutina spáčům příliš nepřeje. Ale pokud vstanete o něco dříve, dokážete si vytvořit dostatečný časový prostor pro to, abyste vše stihli bez stresu. V situaci, kdy se kolegové v práci teprve probírají, vy budete mít dobrý pocit, že jste pro sebe už dnes něco užitečného udělali a skvělý start pracovního dne je víc než jasný. Pokud vstávání dříve není možné, vstávejte alespoň vždy ve stejný čas.

Neodkládejte budík

Pokud se vám ráno nestává zrovna nejlépe a patříte spíše mezi noční sovy, kteří se na první budík neprobudí, zkuste se této situaci vyhnout. Nejen proto, abyste ze sebe měli lepší pocit, ale i proto, že odložením budíku vážně poškozujete svůj spánek. Při probuzení totiž ukončíte spánkový proces a dalším usnutím vstoupíte do dalšího spánkového cyklu, který během následujících minut opět ukončíte v době, kdy upadáte do hlubokého spánku. Pokud se probudíte v tomto momentě, cítíte se dezorientovaně, zmateně, unaveně a tento pocit přetrvává i několik hodin.

Zařaďte do rutiny pohyb

Zacvičte si, zaběhejte si, projděte se, zacvičte si jógu, nebo se jen protáhněte pár cviky, které máte ověřené. Žádný pohyb není špatně. Zkuste například protažení s masážním válcem, díky kterému se můžete protáhnout jinými než obvyklými způsoby. Použít je možné válec i na cvičení, kdy zmírníte svalovou ztuhlost, bolestivost, zánětlivost a navíc zvýšíte pohybový rozsah kloubů.

Ranní protažení před pohybem
Ranní protažení před pohybem

Maximalizace energie hned po ránu

Dobití energie po ránu zajistí terapie červeným světlem, jež dokáže během chvíle nahradit několik hodin prospěšného pobytu na slunci, a toho je především v zimě prakticky nemožné dosáhnout. Tento druh terapie je založen na speciálních LED panelech vyzařujících červené a infračervené světlo. Metoda funguje díky tomu, že světlo s odpovídající vlnovou délkou v lidské tkáni vyvolává přirozený biostimulační účinek, když podporuje správnou funkci mitochondrií. Díky energií nabitým buňkám a správně fungujícím procesům v těle se budete cítit nejen plní energie, navíc zmírňuje projevy stárnutí pokožky a regenerují se namožené svaly a šlachy.

Zkuste otužování

Dejte šanci ledové sprše, protože nic neprobudí lépe. Kromě pozitivních účinků na naši imunitu vám navíc sprcha dodá pocit malého vítězství a zajistí, že do nového dne skutečně vejdete svěží a bdělí.

Buďte nerušeně sami se sebou

Nenechte se vyrušovat. Alespoň ve chvílích, kdy například cvičíte jógu nebo se protahujete. Když vás nikdo neruší, utřídíte si své myšlenky a ujasníte si, co vás ten den čeká a co je opravdu podstatné. To platí i pro sociální sítě. Buďte chvíli v offline módu a uvidíte, že vám to po ránu prospěje.

Snídejte pro radost

Snídaně, základ dne. Dělejte si snídaně chutné, pestré a vyvážené. Snídejte ovoce, zeleninu, vejce, mléko, rýži, vločky a jejich nejrůznější kombinace. K ranní snídaňové rutině si také dopřejte multivitamíny, které zejména v podzimních a zimních měsících jsou pro tělo a jeho imunitu velmi potřeba. 

Tip na závěr

Přidejte si do své ranní rutiny alespoň jednu činnost, na kterou se opravdu těšíte. To vám vstávání z postele jistě usnadní. Ranní rutina je zvyk, který se musí dostat pořádně pod kůži. Pokud zpočátku ranní rutiny potřebujete trochu pomoci, vytvořte si připomínací checklist, kam si chronologicky sepíšete všechny činnosti, které byste si chtěli ráno ustálit.

5/5 - (2 hodnocení)

Sdílejte článek s ostatními

Facebook
Twitter
WhatsApp
Pinterest

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější články

E-book - cviky na břicho zdarma!

Stačí, že budete odebírat naše novinky. E-book vám okamžitě zašleme na e-mail.

Vyhledávání

E-book - 12 efektivních cviků na břicho

Stačí, že budete odebírat naše novinky. E-book vám okamžitě zašleme na e-mail.