Obsah článku

O autorovi

pszprofil
Rozvíjíme pro vás portál každý den. Přidejte se k nám a pomozte ostatním zlepšit se.

Poznej své zdraví

E-BOOK

ebook

Získejte náš e-book cviků na břicho úplně zdarma

Stačí, že budete odebírat naše novinky. E-book vám okamžitě zašleme na e-mail.

Další články

Správná životospráva pro pevné zdraví

Žena jí zdravou stravu
Obsah článku

Všichni tak nějak víme, že bychom měli jíst střídmě, vyhýbat se nadměrnému přísunu kalorií a pravidelně se hýbat. Ve skutečnosti se nám ale často objevuje na talířích celá řada nezdravých, kalorických pokrmů a s pohybem to není nijak valné.

Správná životospráva zahrnuje nejen správnou výživu a pohyb, ale i dostatečně dlouhý a kvalitní spánek nebo klidnou mysl bez přemíry stresu. Neměli bychom se přejídat, jíst pravidelně a potraviny by měly mít vhodné složení. Aktivní pohyb a pravidelné cvičení zvyšuje úroveň tělesné kondice a snižuje zdravotní rizika.

Nutriční poradny

Nutriční poradny a výživoví specialisté nám mohou pomoci, jakmile začneme pociťovat únavu, chce změnit životní styl i jídelníček, nebo chceme zhubnout. Vhodné je si nechat upravit životosprávu během nemoci nebo při dietním režimu v rámci různých potíží. Specialisté jsou schopni zhodnotit současné stravovací zvyklosti a navrhnout vhodné změny podle tělesné analýzy.  

Žena běhá v parku
Žena běhá v parku

Diety podle potíží

Některá onemocnění, jako třeba alergie nebo celiakie vyžaduje vyřazení jistých potravin či lepku. Nutná je opatrnost i u diety redukční nebo šetřící. Zvýšená pozornost zaměřená na jídelníček musí být u onemocnění žaludku, slinivky, střev a žlučníku, ale i srdce a cév nebo diabetem. U hypertenze je třeba regulovat příjem sodíku, zejména v podobě soli. Při onemocněním jater se třeba se zcela vyvarovat alkoholu a nadměrné konzumaci tuků.

Zdravé dietní jídlo

Obezita

Obezita je nejčastější metabolické onemocnění s nadměrným množstvím tuku v těle, vyšším rizikem některých nemocí. Většinou je příčinou jen nerovnováha mezi příjmem a výdejem energie a nadbytek se uchovává jako tuková zásoba.

PodvýživaPodvýživa nebo nedostatečná výživa zhoršuje zejména hojení ran a zvyšuje náchylnost k infekčním chorobám. Příznakem je únava, hubnutí, svalová slabost, zubní kazy, špatná pleť, lámání vlasů a nehtů. I člověk, který není hubený, může být v podvýživě. Dostatečná a pestrá strava pak zajistí dostatečnou výživu.

5/5 - (2 hodnocení)

Sdílejte článek s ostatními

Facebook
Twitter
WhatsApp
Pinterest

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Nejnovější články

E-book - cviky na břicho zdarma!

Stačí, že budete odebírat naše novinky. E-book vám okamžitě zašleme na e-mail.

E-book - 12 efektivních cviků na břicho

Stačí, že budete odebírat naše novinky. E-book vám okamžitě zašleme na e-mail.